Albumi zbog kojih nećete zaboraviti godinu iza nas!

Ako vam se u proteklih dvanaest meseci desilo nešto mnogo veliko, teško da ćete zaboraviti broj iznad kalendara. Međutim, ako ste radili isti posao kao pretprošle godine, ili ga niste imali kao prošle, ako ste na moru bili sa istom osobom s kojom ste dočekali novu godinu, ili je niste imali ni u avgustu kao ni u decembru, ako je godina bila samo jedna od mnogih, onda je neophodno da postoji nešto sa čime ćete povezivati svoj život i dotičnu godinu. Nekome za to služe fotografije, nekome filmovi i knjige, a kod mene je to vazda bila muzika.

Iako mi se tokom 2017. desilo nekoliko velikih stvari koje nemaju veze s muzikom, činjenica je da ću je zauvek pamtiti po onim albumima koje danima i noćima nisam vadio iz plejera. Danas ću pomenuti samo neke od njih.

Ove godine smo čuli nekoliko sjajnih rok/indi pop izdanja koji se oslanjaju na sedamdesete. Tu pre svega mislim na album „Waiting on A  Song” Dena Oerbaha, ali i na zarazni vintidž pop s ploče „Hang” grupe Foxygen. Što se tiče novog soula koji zvuči kao stari, njega možemo čuti na poslednjim pločama britanske grupe Stone Foundation (koju su snimili s Polom Velerom), kao i na drugom izdanju Kertisa Hardinga.

Niška grupa Eyot pomerila je granice domaćeg džeza pločom „Innate“, koju je snimila u Čikagu, u kultnom studiju Electrical Audio Stiva Albinija. Kada su u pitanju džez granice na globalnom nivou, njih je dobro testirala francuska grupa Aquaserge, genijalnom pločom „Laisse Ça Être”.

Kada pričamo o debi pločama, što se mene tiče pobednica je Fibi Bridžers. Njen nežni folk/pop „Stranger in the Alps“ bio mi je soundtrack tokom mnogih neprespavanih noći. Stihovi sa te ploče toliko su zreli i nose toliko iskustva, da je teško poverovati da ih je napisao neko ko ima jedva dvadeset tri godine.

Nekadašnji lider benda American Music Club, Mark Ajcel, ove godine je snimio jednu od najlepših ploča u svojoj karijeri. „Hey Mr. Ferryman“ veseo je album za tužne ljude, pop muzika za one koji su izgubili veru u pop, odnosno ploča na kojoj čujemo stihove „I’ve never been to hell but they got my number“.

Što se domaće muzike tiče, najviše sam uživao u ovogodišnjim izdanjima bendova Baobab i Nežni Dalibor, odnosno u singlu Tome Gracina iz Splita.

Što se elektronike tiče, najviše sam uživao u letnjem laid-back albumu američkog dua Poolside, debi izdanju Bojane Vunturišević, povratničkoj ploči benda LCD Soundystem, poslednjem izdanju Japanca Keiga Oyamade, poznatijeg kao Cornelius,  i vintidž disko popu Italijana Fitness Forever.

Klinac iz Engleske King Krule je snimio najbolju ploču u karijeri, a Šarlot Gejnzbur, odnosno Ariel Pink nisu mnogo daleko od toga.

Kada mi se slušao neprskani pop, puštao sam „Bonjour“ Frenisa Makdonalda i Harija Paja (ovaj prvi je bubnjar grupe Teenage Fanclub), kada sam hteo da plivam vodama amerikane, slušao sam Polu Frejzer i Tarnation, kada mi je bila potrebna muzika na noćnu vožnju kolima, tu su bili Destroyer, kada sam bio tužan vrteo sam Irca Ejdriena Kraulija, a dok sam uživao u opuštenim letnjim danima voleo sam da pustim Dent May.

Grupe koje su ponajviše pomerile granice u svojoj diskografiji su Hurray for the Riff Raff, Slowdive, War on Drugs, The National i Kamasi Vašington. Njihova ovogodišnja izdanja spadaju među najbolje koje su objavili u čitavoj karijeri, i ukoliko nikada niste slušali ništa od njih, uopšte ne biste pogrešili ako istraživanje počnete baš nekom od ploča koje su objavili u 2017.

Ovde nema redosleda ni pravila. Pomenuo sam samo neke od ploča koje sam najviše vrteo na RadioAparat.com, odnosno u svojoj emisiji „Gistro FM”. Na vama je da ih uporedite s ličnim izborom, dodajući i oduzimajući po sopstvenom nahođenju.

Bilo kako bilo, dok god postoje ovakve ploče, nema šanse da zaboravim broj godine koja ističe.

 

Vladimir Skočajić Skoča

*Tekst je prenet iz magazina Liceulice br. 41

Liceulice_041_recenzije-muzika

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s