Vladimir Janković – dnevnik ulične prodaje

Vladimir Janković jedan je od naših prodavaca sa zavidnim talentom za tumačenje političke zbilje. Iako ima problema sa mentalnim zdravljem, te je zbog toga član udruženja korisnika psihijatrijskih usluga “Duša”, Vladimir pokazuje ozbiljne spistateljske sposobnosti. U nastavku možete pročitati deo dnevničkog zapisa koji smo objavili u poslednjem 38. broju magazina, a u kome je naš prodavac opisao različite, kako prijatne, tako i neprijatne situacije u kojima se nalazio za vreme ulične prodaje.

– Atelje 212

Gužva ispred uluza pred predstavu. Prolazim sa primerkom mazagina Liceulice i nudim ga okupljenoj publici.

Čovek sredovečnih godina u sakou i kravati prilazi mi i kaže: “Nemam ništa lično protiv Vas, ali vi ste žrtva prevare. Ljudi koji pišu, štampaju i šalju Vas da prodajete časopis dobijaju veliki novac od Soroša i Evropske unije da bi Vam tobože pomogli, a Vi dobijate neznatni deo donacija koji oni zadžavaju za sebe. Uz to propagirate Soroševu ideologiju i ideologiju Evropske unije! Zašto bih ja kupio taj časopis? Ja sam njihov ideološki protivnik, a i ne želim da učestvijem u manipulaciji koja se nad Vama vrši!”

Kažem “Hvala, imate pravo na svoje mišljenje” i odaljim se, mada nastavljam da razmišljam o tome što sam čuo. Neistine me bole, u meni počinje da tinja bes i uskoro se vraćam pomenutom gospodinu i počinjem da mu objašnjavam kako to nije baš tačno. Kako sam zahvalan jer sam dobio kakav takav posao kao dugogodišnji psihijatrijski pacijent. Kako se tim Liceulice ponaša brižno prema svojim prodavcima, kako su zaista senzibilisani za rad sa marginalizovanim grupacijama, kako je 50% od prodaje prilcno dobar profit… A što se tiče tobožnjih velikih para iz inostranstva, pa cela država je na donacijama Evropske unije. Državna bolnica u kojoj se psihijatrijski lečim ima naslikanih dvanest zvezdica na ambulantnim kolima koja su donacija Evropske unije! Osvrćem se na njegovu izjavu da Liceulice širi Soroševsku i EU ideologiju – kažem mu da prelista naš časopis i da se uveri da to nije tačno – okrećem aktuelni broj magazina na strani na kojoj je intervju sa katoličkom monahinjom koja tvrdi da je Evropska unija totalitarna organizacija! “Pa to je zapravo sasvim suprotno od toga što Vi tvrdite da prodajemo!” – kažem.

Ovo poslednje bilo je presudno.

Zbunjeno gleda u pomenuti članak i pomalo nesigurno i sa tonom izvinjenja kaže: “Hajde kupiću ti… Uspeo si da me ubediš. Kupiću ali samo zato što se ti baš trudiš da prodaš”

Ne radi se o tome da sam morao da mu prodam primerak magazina po svaku cenu! Radi se o tome da sam iz inata osetio potrebu da mu po skoro svaku cenu izmenim pogrešna uverenja.

Leave a Reply

