“Knjiga mojih života” u pozorištu

U Kamernom teatru 55 u Sarajevu premijerno je izvedena predstava ”Knjiga mojih života”, nastala po knjizi autobiografskih eseja Aleksandra Hemona, u kojima autor govori o odrastanju u Sarajevu i emigrantskom životu u Americi. Rediteljka je Sabrina Begović Ćorić, a dramatizaciju potpisuje Džejna Avdić.

hemon2

“Hemonova ‘Knjiga mojih života’ je svojevrsni arhiv najvažnijih i najpotresnijih događaja u piščevom životu; od izleta u Italiju, mladenačkog bunta koji je neočekivano prerastao u prst uperen u jugoslavenske ideje, razdoblja osame i otkrivanja sebe u obiteljskoj vikendici u Jahorini, pa do važnosti obiteljskoga stola i objeda. Doista, s pravom se može sve to skupa nazvati ‘životima’, jer most koji dijeli te živote raskida sve što je pisac imao, te ga tjera da prijeđe i zakorači na drugu stranu – u nepoznato. Spletom okolnosti, on odlazi u Ameriku i ostavlja svoj grad čija opsada započinje. Uspio je ostvariti se kao pisac i kao obiteljski čovjek, potom sve to biva poljuljano životnom tragedijom. No takav je život, kao da poručuje, i ako želimo prenijeti istinski narativ nemoguće je riješiti se dijelova o kojima je teško govoriti, a bilo ih je još teže preživjeti. Jer svatko zaslužuje podijeliti breme koje nosi sa sobom”, zabeležio je izdavač. Knjiga je bila u užem izboru za National Book Critics Cirle Award za 2013. godinu, a britanska mreža BBC uvrstila je među deset najboljih knjiga u toj godini. Dostupna je u pdf formatu ovde.

“Velika mi je čast biti u Kamernom, u koji sam odlazio kao dijete. Kad su me Sabrina i Džejna kontaktirale, shvatio sam da je to prilika da se uspostavi dijalog između generacija. Mnoge stvari o kojim pišem, ljudima iz moje generacije i onim starijim poznate su i previše, ali činjenica je da su mlađi od mene uzeli da se bave tekstom, to znači da smo stupili u razgovor koji mi je važan i kao Sarajliji, i Bosancu, i Amerikancu i kao umjetniku”, rekao je Hemon na pres konferenciji povodom pozorišne verzije “Knjige mojih života”.

U predstavi igraju Boris Ler, Maja Izetbegović, Amar Selimović, Mirna Jogunčić, Sabit Sejdinović i Merima Ovčina. Kostimografiju je radila Adisa Vatreš Selimović, dok je za scenografiju bio zadužen Osman Arslanagić.

hemon.jpg

Leave a Reply

