Izložba (BEZ)GRANIČNO? u “Šok koridoru 22”

Sterijino pozorje i galerija “Šok koridor 22” pozvali su studente Scenske arhitekture, tehnike i dizajna da svojim radovima problematizuju temu ovogodišnjeg pozorišnog festivala. Radovi novosadskih studenata, koji na različite načine odgovaraju na pitanje „Gde su granice?“, mogu se pogledati do 17. juna.

(Bez)granično2Može li pozorišna umetnosti da menja društvenu stvarnost? Kome se pozorište obraća i kakav je značaj predstava koje gledamo? Gde su granice intimnog prostora publike? Da li su sve drastičnija i eksplicitnija nagost i agresija opravdana provokacija, i da li to može da probudi apatičnu publiku? Šta podrazumeva epitet nacionalni u selekciji festivala? – neka su od pitanja koja je postavio urednički tim poznatog pozorišnog festivala.

Studenti III godine Scenske arhitekture, tehnike i dizajna Fakulteta tehničkih nauka u Novom Sadu su najpre sredinom marta posetili “Šok zadrugu”, u okviru nastave na predmetu Umetničke prakse scenskog dizajna, gde su u razgovoru sa njenim osnivačem Nikolom Džafom, Slobodanom Stojšićem i Filipom Markovinovićem bili upoznati sa radom i ideologijom ovog umetničkog kolektiva. Nakon upoznavanja, studenti su dobili zadatak da se kroz svoje umetničke radove pozabave savremenim domaćim pozorištem, posmatrajući ga kao fenomen koji bi trebalo da objedini zajednički kulturni prostor u kome državne granice nisu kriterijum saradnje. “Verujemo u to da pozorište treba da ima društvenu funkciju i da čoveku ponudi ideju o mogućim rešenjima egzistencijalnih i društvenih kriza”, kažu u “Šok zadruzi”.

(Bez)granično

Studentski radovi koji se mogu pogledati do 17. juna su: LIMIT[LESS] Bojane Nikolić, Jelene Milojković i Jovane Plavšić, REKLI SU… O BOLJEM ŽIVOTU Filipa Šćekića, Stanka Gagrčina i Ive Ilić, [STO]LICA Aleksandre Letić, Une Jankov i Željka Jakovljevića, UDAR Jelene Stojkečić, Jelene Vreća i Tamare Tomanić, [P]ODLIV Maje Vujović, Dušana Vukmirovića, Tanje Žarić i Miroslava Živanova, i IZLOZI / IZLAZI Aleksandre Polić, Aleksandre Rakić i Andreje Rondovića. Naziv izložbe “(Bez)granično?” referira na dramski tekst vojvođanskog mađarskog pisca i urednika dramskih programa Televizije Novi Sad, Ferenca Deaka (1938-2011).

Studenti će imati i zadatak da osmisle i dizajniraju šest izloga u Prolazu Milana Mladenovića, a u okviru promocije 61. Sterijinog pozorja, koje će biti održano od 26. maja do 2. juna 2016. godine u Novom Sadu. Tema kojom će se studenti baviti jeste odnos između nasleđa Sterijinog pozorja, umetničkih praksi “Šok zadruge” i predstava koje se nalaze u ovogodišnoj selekciji Pozorja.

Galerija “Šok koridor 22” se nalazi u Zmaj Jovinoj ulici u Novom Sadu, pasaž br. 22. Uz “Šok zadrugu”, partneri u projektu su Sterijino pozorje i Scen (Centar za scenski dizajn, arhitekturu i tehnologiju).

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s