LICEULICE predstavlja: U pol’ 9 kod Sabe

Zagrebački queer-feministički bend U pol’ 9 kod Sabe ovog proleća slavi sedam godina postojanja. Jedan od prvih slavljeničkih koncerata desiće se u Beogradu, 2. aprila u Kc Gradu, a 14. aprila nastupaju u Zagrebu. Pesma „Starimo“ proglašena je za najbolji singl u 2015., a sa njom su doprli i do šire publike.
Ova grupa neobičnog naziva svoju muziku smešta između indie-popa i queer-kabarea, a prepoznatljiv znak su im direktni, emotivni, često i duhoviti tekstovi, u kombinaciji sa nežnim pop melodijima. Bend čine Ana, Martina, Zrinka, Dragana, Helena i Goran.

U-pol-9-kod-Sabe-poster

Jedna od poslednjih pesama, “Starimo”, proglašena je za najbolji singl 2015. godina na zagrebačkom Radiju 101. „Tekstovi su nam eksplicitno lezbijski i predstavljamo se kao queer feministički bend. Ali, ’Starimo’ je pjesma s kojom smo najednom iskoračili iz tog jednog kruga koji nas je zadnjih par godina percipirao kao primarno queer bend“, kaže bubnjarka Zrinka Kolarić.

Kako za Voxfeminae piše Janko Heidl, iz dela malo kojeg savremenog hrvatskog pa i regionalnog pop-rock izvođača izbija toliko duha, radosti i vedrine kao na izdanjima U pol’ 9 kod Sabe: „Unatoč tome što kao jedan od razloga za nezadovoljstvo spominju ’stanje u regiji’, djevojke ne rješavaju ni regionalne, ni svjetske probleme, niti velika filozofska pitanja, nego se bave onime što ih osobno ponajviše kopka, a to su ljubavni odnosi i veze među ženama. Prilagođavajući invenciju pojma i djelovanja mekog terorizma Marka Brecelja, mogli bismo reći da je u slučaju U pol’ 9 kod Sabe riječ o mekom aktivizmu. To ne znači beznačajnom, mlako nedjelotvornom, polu, bi-ne bi aktivizmu“, pojašnjava Janko Heidl, već potpuno otvorenim, ali bez agresije i nametanja.

U pol’ 9 kod Sabe nedavno su objavile novi singl “Čudesna”, a dovršavaju i drugi album “Stoj na glavi“. Snima se i dokumentarac o njima, a zahvaljujući saradnji sa festivalom Femix iz Srbije, predstavljene su na mančesterskom radiju Allfm.org u okviru izbora ženske autorske muzike iz bivše Jugoslavije.

U pol' 9 kod Sabe

Među zapaženim pesmama su i „Želim biti strejt“, po duhovitom, ironičnom tekstu Mime Simić, „Uzela si sve“ – sjajna lezbo obrada Abbinog klasika „Winner takes it all“, kao i dirljivo-ubojita „Disfunkcionalan Božić“ u saradnji sa Antom Perkovićem.

Cena karte za koncertu u Kc Gradu u pretprodaji iznosi 300, na dan koncerta 400 dinara.

 

………….

Disfunkcionalan Božić

Nema snijega, kiša sipi
Petnaest je stupnjeva
Budilicu nisam navila
Opet sam prespavala

Sad je frka, bakalar kipi
Nema krumpira, nema peršina
Ti si ljuta, digla se galama
Zašto ga nisam kupila

U tome času, zove me mama

Izgleda i kod nje sam zakasnila
Ona je sarme motala sama
Na mene se naljutila

Mene ni sestra nije nazvala
Meni se brat godinama ne javlja
Opet me hvata ona stara depra
Od ovog sretnog Božića

Sretan mi disfunkcionalan Božić
Blago onom ‘ko to umije i zna
Tebi je vidim, kao i meni
Sjeban otkako si ustala

Kitim bor, kod staraca
Lampice ne rade ni jedne
Šaljem starog na trg do Dione
Gdje sam radila na praksi nekada

Zove me Saba, ispizdio je brat
Ne zna čuvat djecu, al’ zna po njoj srat
Onda Zrinka kaže, dobila je otkaz
Tri dana prije Božića

Na televizoru Bozanićev govor
Malo me podsjeća
Na devedesetprvu, njega brine
Rodna ideologija

Antoneli mama se ne javlja
Od kad se outala
”Svi ste vi ista govna!’ kazala je mama
I slušalicu sklopila

Sretan ti disfunkcionalan Božić
Hrvatska obitelj sad je sigurna
Ma koga briga za ljudska prava
Bitna je tradicija

 

 

Uzela si sve

 

Uzela si sve

Odvela si pse

Sada kažeš mačak je tvoj

A dobro znaš da bio je moj

 

Ispraznila si stan

Sve moje stvari hitila van

Na mobitel se ne javljaš

Ništa ne objašnjavaš

 

Sve naše frendice

Ostale su zgrožene

Leđa mi okrenule

Sve su tebe tješile

 

Gradile smo dom

Sve bilo je po tvom

A sad si sve odbacila

Da počneš s drugom iznova

 

Ma uzmi uzmi sve

Spavat ću kod Dalije

Preselit ću u Ameriku

Radit na šanku

 

Bog baca kockice

U glavu me pogodile

Malo me ošamutile

A ti pokupila sve

 

Upitno je sad dal’ uopće voljela si me?

I premda sad svi govore

Ovako nešto očekivalo se

 

Ja dalje ne znam kud

I uzalud mi trud

Opet sam se sjebala

Koja sam luzerica ja

 

Dal’ je uopće moguće uspijet u dvije?

I zašto kod mene sve veze traju 2 godine?

 

Jedna gubi

Druga nogu ljubi

Jedna plače

Druga skida gaće

Leave a Reply

