Radikalna kritika sistema

Igor Grubić se bavi performansom, dokumentarnim i animiranim filmom, fotografijom, te umetničkim aktivizmom. Dosad je svoj rad predstavljao u okviru različitih projekata, samostalnih i grupnih izložbi u Hrvatskoj i u inostranstvu.

Igor Grubić

U svojim radovima, Igor Grubić se bavi kritikom institucija i životom ljudi s društvene margine. Komunikativnosti njegove umetnosti doprinosi to što je u svom radu usmeren na javni prostor, tako da se obraća masi nepripremljenih prolaznika, a ne malobrojnoj muzejskoj ili galerijskoj publici.

Jedna od prvih Grubićevih akcija je „Crni Peristil“, izvedena 1998. Tada je, obučen kao službeno lice, bojio trg u crno. Akcijom „Crni Peristil“, koju je Grubić pokrenuo trideset godina posle akcije „Crveni Peristil“ (1968. u cilju društvene kritike splitski trg Peristil obojen je u crveno), umetnik je želeo da isprovocira državne institucije i da ukaže na pasivnost intelektualaca tokom devedesetih godina. Projekat „Velvet underground“, u kojem su učestvovali zatvorenici iz zatvora za teške zločine „Lepoglava“ pokrenuo je 2002. Tema projekta bilo je detinjstvo osuđenika, a namera umetnika bila je da prikaže kako institucije i najbliže okruženje utiču na razvoj pojedinca i koliko izostanak brige utiče na razvojni put od deteta do prestupnika.Za Beogradski letnji festival 2006. godine, Grubić je pripremio izložbu „Anđeli garavog lica“, inspirisanu protestom rudara iz Kolubare 2000. godine i ulogom rudara u promeni društvenih tokova. Tokom 2008. i 2009. Grubić je pokrenuo niz mikropolitičkih akcija u sklopu projekta „366 rituala oslobađanja“, u kojem se različitim aktivističkim „ritualima“ umetnik suprotstavlja političkom konformizmu, građanskoj pasivnosti i konzumentskom društvu. Grubićev projekat „East Side Story“, o nasilju i netoleranciji prema osobama drugačije seksualne orijentacije, nagrađen je 2009. i zastupljen je u Zbirci medijske umetnosti MSU i unutar postava Zbirki u pokretu.